čtvrtek 26. září 2013

Vypadá takhle sen?

Pokud to opravdu všechno dopadne, začnu věřit na zázraky. Před několika měsíci jsem zjistila, že na český trh vstoupí firma, kterou znám a oblíbila jsem si při svých cestách do Německa. Která koresponduje s mým přesvědčením a mými hodnotami. Takže jsem nezaváhala a poslala jsem jim svůj životopis. A nemířila jsem nízko, adresovala jsem to rovnou německému jednateli. Jaké bylo za pár dní moje překvapení, když jsem dostala odpověď od jednatele českého. Odpověď zněla, ať mám nějakou dobu strpení, že ještě nejsou ve fázi hledání zaměstnanců, ale že se mi potom určitě ozvou. Jak slíbili, dodrželi. Zítra to bude 14 dní, co jsem obdržela e-mail, zda bych v následujícím týdnu měla čas na osobní setkání. Popovídání spíš než pohovor dopadl dobře, dneska jsem podala v nynější práci výpověď. A v prosinci nastupuji do nové práce. Nemůžu se dočkat. Dneska jsem měla naprostou krizi a nebyla schopná vůbec pracovat. Takže všichni povinně držte palce, ať se do té doby nic nestane. Tohle je totiž práce mých snů.

Dneska šéfová rovnou rozeslala e-mail, že končím. Jeden z mých nadřízených ze Švýcarska mi poslal e-mail, že je to hodně špatná zpráva pro firmu i náš team. A že doufá, že důvod mého odchodu je pouze ve finanční stránce a nikoliv v ničem jiném. A ať se na něj klidně obrátím. Já teď nevím, co mám dělat. Tuhle novou práci bych rozhodně vzala, i kdybych byla v nynějším zaměstnání více spokojená. Jenže na druhou stranu spokojená už dlouho nejsem. A na vině je hlavně moje šéfová, která v rámci svého strachu všem vždycky všechno  slíbí a na nás za ten rok a půl navalila plno zbytečné práce. Ona je ta, která nás vždycky jako team podrazila, když jsme trvali na dodržování pravidel. Ona je ta, která nás jen demotivuje, místo aby nás motivovala. Neumí vyjádřit ani uznání, pochvaly jsem se od ní nedočkala ani jednou. A nechci odejít a nechat si to pro sebe. Nemyslím si, že by to bylo fér. Není to žádný způsob pomsty, necítím potřebu se mstít, ale prostě si myslím, že je potřeba, aby si svoje chyby uvědomila a začala na nich pracovat. Já jí tohle vytkla před vánoci a za tu dobu neudělala ani nejmenší pokrok, takže se nad tím ani nezamyslela. A mám pocit, že tomuhle člověku, co se mě ptal, dlužím pravdivou odpověď. Původně jsem si myslela, že si promluvím nejdříve se šéfovou, ale vlastně na to nemám chuť, ale taky se mi nechce psát na ni stížnost za jejími zády. Jak z toho ven?

8 komentářů:

  1. No teda, držím palce, ať všechno dobře dopadne. Tuším, kde se asi pracovně zabydlíš a strašně ti to přeju! Jen ta situace, ze které teď chceš ven, je fakt zapeklitá. Já bych být tebou, i přes tu nechuť, promluvila nejdřív se šéfovou. Přece jen, ať nemáš pak zpětně důvod k absolutně žádným pochybám nebo výčitkám. Ale možná by to bylo jen mrhání časem, to posoudíš nejlépe ty sama. Ať už se ale rozhodneš jakkoli, věřím, že v nové práci začneš s čistým štítem a bude se ti tam líbit :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fay, děkuji moc. Ono už jsem pomalu začala a je to super. Zatím jsou to jen drobnosti, ale i tak mě to strašně nabíjí. Jinak k šéfové, zatím jsem se nerozmyslela, jak to udělat. Vlastně by asi bylo fér jí to nejdřívě říct. Takže snad k tomu seberu tu odvahu, jinak bych se musela snad stydět sama za sebe...

      Vymazat
  2. Moc ti gratuluju k nové práci, snad tam budeš spokojená nejen s ideologií firmy ale i s ostatními kolegy.

    A při tom odchodu je to opravdu složité, ale už jsi se šéfovou mluvila, ta to nereflektovala, tak bych klidně jednala rovnou s nadřízeným ze Švýcarska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Vím, že bych asi mohla a bylo by to legitimní jít rovnou za šéfem ze Švýcarska, ale i tak mi to přijde nefér. Alespoň bych jí měla říct, že mu budu psát. Ale nevím, jetsli prostě na tu konfrontaci mám sílu. Jenže pokud to neudělám, budu si připadat jako bonzák.

      Vymazat
  3. ja by som tiez napisala sefovi.ak robi nadriadena chyby a ignoruje to, ze jej vlastny zamestnanci potrebuju pomoc, tak nie je dobra nadriadena a malby jej to povedat niekto, koho povazuje za autoritu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím plně souhlasím, že ona na tuto pozici nedorostla. A že nereflektovala, co jsem jí před vánoci říkala. Dokonce byla i na manažerském kurzu a ani tam si neuvědomila, co dělá za chyby. Jemu to určitě napíšu, jen stále nevím, zda jí na to upozorním. Jsem přesvědčená hlavně o tom, že on jí to přepošle. Tak by s tím alespoň mohla počítat.

      Vymazat
  4. Moc Ti blahopřeju a přeju Ti to. :-)

    Jen mu klidně napiš. Jestli si dobře pamatuju, tak se šéfovou jsi situaci snažila řešit několikrát a nic se nestalo. Takže svědomí bych určitě měla čisté.

    Napiš něco víc, jsem děsně zvědavá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, napíšu mu. Jen nevím jak a kdy, ale určitě se k tomu musím dostat. Jinak o práci tady zatím moc psát nechci, už jen kvůli tomu, že bych to nerada zakřikla.

      Vymazat